Jet lag – aikaerorasitus

Lomamatka kaukomaille tiedossa, ja jo etukäteen hirvittää aikaerorasitus (jet lag).  Pari vinkkiä miten jet lagia voi lieventää.

  • Pidä aurinkolaseja, siihen asti kunnes aurinko laskee.  Tämä auttaa kehoasi sopeutumaan paikalliseen aikaan.
  • Kun matkalaukku on purettu, ota ensin tunnin kävelylenkki ja mene  sitten aikaisin nukkumaan sekä varaa mahdollisimman aikainen aaminainen (huonepalvelusta) klo 5:ksi mikäli ahdollista.  Aamiaisen syötyäsi mene nukkumaan uudelleen klo 7 asti. Herää vasta sitten oikeasti ja juo kofeiinipitoista juomaa piristyäksesi.
  • Juo enemmän kahvia jos sinun pitää pysyä liikekannalla, muutoin ota päivällä nokosia.
  • Toisena iltana vältä  kofeiinia neljä tuntia ennen nukkumaanmenoa ja yritä olla nukkumassa klo 22.00 mennessä. Seuraavana päivänä sinun pitäisi olla jo sopeutunut paikallisaikaan.
Advertisements

Avainsanat: , , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: