Vähennä riskiä sairastua sydänsairauteen tai syöpään 30%:lla

Tutkimukset ovat osoittaneet että 40% meistä syö vähemmän kuin yhden annoksen kokojyväviljatuotteita päivässä. Tutkimukset kertovat myös että kokojyvän hyvät vaikutukset eivät perustu vain sen  suureen kuitupitoisuuteen. Antioksidantit, vitamiinit, mineraalit, hiilihydraattiyhdisteet ja kasviperäiset ravintoaineet kokojyväviljassa suojelevat kehoa sairauksia vastaan. Suositusten mukaan päivässä pitäisi syödä kolme annosta kokojyväviljatuotteita ja vielä sellaisia tuotteita, joiden kokojyvä tai kokojyväjauhojen osuus on vähintään 51%. Tarkista siis että leipäsi raaka-ainelistan kärkipäässä komeilee kokojyvä-sana.

Advertisements

Avainsanat: , , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: