Antibiootit eivät pure enää kunnolla tulehduksiin, entäpäs ruoka?

Ruoka-aineita, jotka torjuvat tulehduksia:

  • Rasvainen kala, kuten lohi, makrilli, tonnikala, sardiinit syötynä useita kertoja viikossa. Kannattaa kuitenkin pitää kohtuus kaikessa, jotkut kalat sisältävät suuria määriä elohopeaa. Jos et pidä kalasta, syö pellavansiemenmurskaa.
  • Kalkkuna ja broileri sekä jugurtti.
  • Syö suuria määriä salaattia joka aterialla – mitä tummemman väristä sitä parempi – Pinaattia, tomaattia, avokadoa, parsakaalia, vihreää parsaa, paprikaa, kaalia, punasipulia, purjoa.
  • Syö mustikoita, vadelmia ja mansikoita kun on niiden aika. Juo talvella karpalo-, puolukka- tai granaattiomenamehua. Appelsiinit, ananakset ja canteloupenmelonit lasketaan myös mukaan, koska niissä on suuria määriä antioksidantteja.
  • Pähkinät ja mantelit.
  • Täysjyväleipä, kaurapuuro, luomu kokojyväriisi ja täysjyväpasta.
  • Mausta ruokasi kurkumalla, valkosipulilla, oreganolla ja tuoreella inkiväärillä.
  • Juo vihreää teetä
  • B-, C-, D- ja E-vitamiineilla on todettu olevan  tulehdusta lievittäviä vaikutuksia.

Ruoka-aineet, jotka ruokkivat tulehduksia:

  • Sokeri kaikissa muodoissaan. Keho kehittää kyllä ihan omat makeutusaineensa, ja puhdistetulla valkoisella sokerilla on vain haitallisia vaikutuksia.
  • Valkoiset vehnäjauhot
  • Valkoinen riisi ja pasta
  • Rasvaiset meijerituotteet
  • Leikkeleet
  • Trans-rasvat
Advertisements

Avainsanat: ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: