Tavallisimmat treenivirheet

  • Ajattelet liian lyhyellä tähtäimellä. Kehon muokkaaminen on kovaa työtä. Se onnistuu, mutta vaatii aikaa. Silloin tällöin treenaaminen ei riitä, eikä myöskään se että paniikissa vedetään kaikki mitä irti lähtee tukka putkella juuri ennen bikinikautta. Jos tosiaan halutaan tuloksia, pitää treenin olla säännöllistä. Liian moni treenaa joulun jälkeen ja ennen kesää. He haluavat muuttaa kaiken kerralla ja mahdollisimman pian. Tässä voi käydä niin että treeni tyssää kun kanan lento.
  • Treenaat vähemmän kuin luuletkaan. Kun tarkastellaan lähemmin asiaa, et liikukaan niin paljon kun kuvittelit. Sanot kulkevasi töihin jalkaisin joka päivä, mutta käytännössä teetkin niin vain kahtena päivänä viikossa.
  • Olet tuudittanut itsesi liialliseen turvallisuuden tunteeseen. Jos hommassa ei ole vaihtelua, kyllästyt, samoin tekevät lihaksesi.  Jos sinulla on tavoite mihin pyrit, sinun on muunneltava treeniäsi, muuten et laihdu, kunto ei nouse, eikä voimat lisäänny.
  • Syöt väärin. Monet syövät enemmän kuin luulevat. Toisaalta naisilla on tapana unohtaa syödä tai sitten syödään liian vähän. Energia loppuu tällä menolla. Laihtuakseen täytyy syödä vähemmän tai eri tavalla kuin ennen ja liikkua huomattavasti enemmän. Mutta syödä täytyy kuitenkin, niin että jaksaa liikkua. Muutoin vain kehosi nääntyy, etkä kuitenkaan laihdu.
  • Syöt huonommin kuin kuvittelet. Monet uskovat syövänsä ”oikein”. Mutta unohtavat vihannekset, syövät roskaruokaa ja juovat makeita virvoitusjuomia.  He kuvittelevat että pari palaa leipää on riittävä aamiainen. Iso joukko naisia syö myös ihan liian vähän. Tällä vaarannetaan terveys ja treenitulokset, kun elimistö ei enää poltakaan energiaa kuten ennen, vaan menee säästöliekille.
  • Sinulla on epärealistiset odotukset tulosten suhteen.  Monet pettyvät kun ”treeni ei tehoa”. Oikea ravinto ja säännöllinen liikunta on kaiken perusta. Katso kuitenkin peilistä miltä näytät, tietyt ominaisuudet ovat geeneissä ja ”ihannevartalosi” saattaa erota näistä ominaisuuksista paljon. Ole realistinen sen suhteen miltä voit parhaimmillasi näyttää. Ole tyytyväinen siihen mitä olet saavuttanut.
  • Treenaat säästöliekillä. Teet kaikki aivan kuten koulussakin. Tarkasti sääntöjen mukaan. Seuraat samaa polkua vuodesta toiseen. Et hölkkää, etkä hikoile, et koskaan laita itseäsi likoon.  Vedä kerrankin kaikki irti ja repäise kunnolla. Keskity, hikoile, treenaa aivojen kanssa. Ajattele laajemmin. On monta eri tapaa treenata, etsi uusia. Tee niin että tuntuu vielä seuraavanakin päivänä.
Mainokset

Avainsanat: , , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: