Lisää tehoa kävelyyn

Ihmisistä 62% ilmoittaa harrastavansa kävelyä. Kävellä voi monella tavalla. Yksi kävelee postilaatikolle ja takaisin, toinen kävelee 15 kilometriä rivaskasti sauvojen kanssa.
Kävely on helppoa ja siinä on vain kaksi tärkeää muuttujaa – vauhti ja askelten määrä. Kävelyvauhti on hyvä kun pystyy puhumaan ja ei hengästy. Päivittäissuositus on 10 000 askelta päivässä. Jos haluaa laihduttaa askelia pitää ottaa vielä enemmän. Jos kävely on sinulle uusi laji, voi olla että et ihan lähiviikkoina pääse 10 000 askelteeseen, mutta kyllä se sieltä tulee askel kerrallaan.
Kävellessä kunto nousee ihan huomaamatta. Hanki askelmittari niin huomaat sen ihan itse.
Jos olet jo jonkun aikaa harrastanut kävelyä ja haluat hieman lisää tehoa lenkkiin. Hanki kävelysauvat, oikein käytettynä ne lisäävät kävelyn tehoa noin 40% ja samalla ylävartalonkin lihaskunto pysyy hyvänä. Energiankulutuksesi kasvaa ja laihtuminen saa apua noin parikymmentä prosenttia. Sauvoissa on tärkeää valita oikea pituus, muuten saat vain kädet ja hartiat kipeiksi ja et pääse nauttimaan sauvakävelyn hyödyistä.

Advertisements

Avainsanat: , , , , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: