Miksi paino ei putoa?

Liikut ja syöt ”oikein” mutta paino ei vaan putoa, tässä kuusi syytä:

  1. Verensokeri ei ole tasapainossa – Mitä tehdä:  Syö aina aamiainen. Älä syö makeita välipaloja, vaan mieluummin vihanneksia tai hedelmiä. Älä juo virvoitusjuomia, vaan vettä.
  2. Energia ei riitä – Mitä tehdä: Nuku vähintään 8 tunnin yöunet. Syö vihanneksia ja hedelmiä sekä viljatuotteita.  Syö vähintään ½ kg vihanneksia päivässä. Luovu energiajuomista ja juo mieluumiin vettä. Vähennä kahvinjuontia.
  3. Laiska ruuansulatus – Mitä tehdä: Pureksi ateriasi hyvin, laske 20-30 puraisua  haarukallista kohti. Juo ruokajuoma vasta ateria jälkeen.  Vähennä lihatuotteiden käyttöä vain 2 kertaan viikossa. Syö paljon vihanneksia ja hedelmiä.
  4. Kehoon rasvakudoksiin on kertynyt kuona-aineita – Mitä tehdä: Juo 2 l vettä/päivä.  Syö kuitupitoista ruokaa täysjyväviljatuotteita, vihanneksia ja hedelmiä. Syö vesipitoisia vihanneksia kuten meloneita, kurkkuja, kesäkurpitsaa jne. Vähennä suolan käyttöä.
  5. Laiska aineenvaihdunta – Mitä tehdä:  Lisää liikunnan määrää. Vaihda liikuntalajia muutaman päivän välein. Keskity liikuntalajeihin, jotka kuluttavat energiaa kesim.  sulkapallo, hiihto, squash, tennis.
  6. Ummetus – Mitä tehdä: Juo 2 l vettä/päivä. Syö kuitupitoista ruokaa, täysjyväviljaa, marjoja  ja vihanneksia. Jätä ruokavaliosta pois sokeri, hunaja ja kaikki makea. Mene suolihuuhteluun.

Avainsanat: , , , , , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: