Miten kehon rasva palaa?

Kun ihminen liikkuu vähän, hän käyttää pääasiassa ravinnosta saamiaan hiilihydraatteja  (glykogeenivarastot) energiakseen. Kun liikunta jatkuu pitempään, hän alkaa käyttä molempia varastoja sekä glykogeeniä että kehon rasvoja hyväkseen.  Kehon rasvavarastojen käyttö lisääntyy kun glykogeeni alkaa loppua.
Tähän rasvojen palamisvaiheeseen pääsee useampaa tietä:

  • Lyhykestoisella harjoittelulla saa kulutettua myös rasvaa, mutta sen pitää olla tehokasta.
  • Pitkäkestoinen suoritus kuluttaa yleensä enemmän rasvaa, kuin lyhytkestoinen, kuitenkin jos pitkäkestoinen harjoittelu on kevyttä, se ei välttämättä kulutakaan niin paljon rasvaa, kuin luulisi.Rasva palaa siis vain rääkin (=tehokas harjoittelu)  kautta oli suoritus lyhyt- tai pitkäkestoinen.

Avainsanat: , , , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: