Puoli tuntia päivässä ei riitä

…nimittäin jos puhutaan istumatyöläisen liikunnasta. Mikäli haluaa että paino pysyy kurissa, sydän- ja verisuonitaudit loitolla, diabetes ja osteoporoosi kaukana ja kunto hyvänä kaiken ikää, liikuntaa pitäisi harrastaa huomattavasti enemmän. Riippuen tavoitteesta tunnista pariin kolmeen tuntiin on ihan ok. Hyvä uutinen on että liikuntaa ei tarvitse harrastaa kolmea tuntia putkeen, vaan se voi jakaa pieniin osiin vuorokauden mittaan ja harrastaa silloin kun on aikaa. Tarkemmin sanottuna silloin kun on aika ottaa aikaa liikunnalle. Työmatkat voi kävellä tai pyöräillä, portaat juosta ylös hissillä menemisen sijaan, taukojumppa jne. kun asiaa miettiin liikuntaan löytyy aina muutama minuutti aikaa. Voihan sitä pyöritellä vaikka jalkoja pöydän alla, jos muuta ei keksi.

Avainsanat: , , , , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: