Mistä tietää että ei saa tarpeeksi liikuntaa?

Suurin osa ihmisistä liikkuu aivan liian vähän, siitä huolimatta että he ”harrastavat” liikuntaa. Oma keho ja oma mieliala ovat hyviä mittareita siihen saako liikaa, liian vähän vai sopivasti liikuntaa. Liikunta on tarpeellista  fyysisen ja psyykkisen hyvinvoinnin kannalta.

Et saa tarpeeksi liikuntaa jos:

  • olet masentunut
  • lihasvoimasi ovat heikot
  • kehosi rasvapitoisuus lisääntyy
  • olet väsynyt
  • sinulla ei ole energiaa
  • aineenvaihduntasi on hidasta
  • verenpaineesi on korkea
  • leposykkeesi on korkea

Ihminen tarvitsee mahdollisimman monipuolista liikuntaa, aerobista liikuntaa, lihasvoimaa, nopeutta, notkeutta, tasapainoa…

Useimmilta ihmisiltä liikuntaharrastus lopahtaa ensimmäisten kolmen kuukauden aikana. Jos pääset tämän ajanjakson yli ja edelleen olet liikunnassa kiinni, sinulla on hyvät mahdollosuudet tehdä liikunnasta hyvä tapa itsellesi ja selvitä elämästä ilman sydän-ja verisuonitauteja, osteoporoosia ja muita rappeuttavia sairauksia, jotka johtuvat liikunnan puutteesta.

Muista että et tarvitse liikunnan harrastamiseen kuntosalia tai kalliita varusteita. Kävele portaat, kävele tai pyöräile töihin, tee taukojumppaa töissä, ui järvessä, hakkaa halkoja, tee pihatöitä, marjasta, sienestä… toki voit käydä siellä kuntosalillakin ja harrastaa myös liikuntaa ryhmissä muiden samanmielisten kanssa.

Avainsanat: , , , , , , , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: