Liikunta auttaa vastustamaan flunssaa

Liikunnan/liikkumattomuuden ja flunssan välistä suhdetta on tutkittu 547 terveen miehen ja naisen voimin. Tutkimukseen osallistuneiden keski-ikä oli 48-vuotta ja tutkimus kesti vuoden ajan. Sinä aikana tutkittavien fyysistä aktiivisuutta vertailtiin, samoin kuin sairastettujen flunssien määrää.
Tulokset: Aktiiviset ihmiset sairastivat keskimäärin vain yhden flunssan vuodessa, joka oli 23% alhaisempi tulos kuin vähemmän aktiivisessa ryhmässä.
Fyysinen aktiivisuus siis näyttää vaikuttavan niihin immuunipuolustuksen soluihin, jotka torjuvat flunssaa. Vaikutus jatkuu vielä 3 tuntia liikuntasuorituksen lopettamisen jälkeenkin.
Kuitenkin saadakseen täyden hyödyn liikunnan flunssaa ehkäisevästä vaikutuksesta, liikuntaa on harrastettava joka päivä ja vähintään 30 minuuttia reipasta kävelyä tai muuta reipasta liikuntaa.

Advertisements

Avainsanat: , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: