Liikunnalla saa elämäänsä jopa 10 vuotta lisää aktiivista elinikää

Harvardin yliopistossa on tutkittu liikunnan vaikutusta ihmisen elinikään. Tutkimus kesti 16 vuotta ja tutkimukseen otti osaa 15 000 henkilöä iältään 35-75-vuotta. Tutkimuksella selvitettiin säännöllisen liikunnan harrastamisen pitkäaikaisvaikutuksia kahdella ryhmällä, jossa toiset harrastivat liikuntaa säännöllisesti ja toinen ryhmä ei harrastanut liikuntaa.
Tutkimuksessa ilmeni että liikuntaa harrastavien kuolleisuus oli 24-35% pienempi kuin liikuntaa harrastamattomien vastaavanikäisten ihmisten.
Liikuntamuodolla ei ollut kovinkaan suurta merkitystä. Sen sijaan sillä oli merkitystä kuinka paljon liikunta kulutti kaloreita. Jos liikuntamuodon kalorinkulutus oli ainakin 2000 kcal/viikko hyvät vaikutukset alkoivat näkyä.
Käytännössä tämä tarkoittaa noin 4 tunnin pyöräilyä viikossa tai juoksemista 2½ tunnin ajan.

Avainsanat: ,

Yksi vastaus to “Liikunnalla saa elämäänsä jopa 10 vuotta lisää aktiivista elinikää”

  1. finngirl Says:

    Hienoa! Yksi syy lisää liikkua!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: