Lisää tehoa laihdutukseen kävelemällä

Ota haltuusi pari pikku niksiä, niin saat laihdutettua kävelemälläkin.

  • kävele mäkisessä maastossa (kalorinkulutus kasvaa jopa 30%)
  • etsi epätasaisia polkuja (joudut tekemään enemmän työtä jalkalihaksilla ja keskittymään kävelyyn että et kaadu)
  • keskity kävelytekniikkaan:  Työnnä askelta eteenpäin varpailla, taivuta nilkkaa kunnolla. Pidä alaselkä rentona ja anna reisilihaksien ohjata liikettä, nosta jalkaa kunnolla.
  • keskity kävelyasentoosi: Pidä selkä suorana, kuvittele vaikka että päästäsi lähtee naru, joka pitää sinut pystyssä.  Työnnä lantiota hieman eteenpäin. Liikuta käsiä askelten tahdissa.
  • ota kävelysauvat mukaan niin myös yläkroppa saa liikettä ja pysyt paremmin tahdissa.

Jos laihdutuksella on kiire saat lisätehoa voimaharjoittelusta:

  • ota painot avuksi kävelyyn, nilkkapainot, rannepainot.
  • mene kuntosalille ja treenaa 2-3 krt viikossa lihaskuntoa siellä, kävelyn lisäksi

Avainsanat: , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: