Miten saada hoikat reidet?

…tai ainakin hieman kiinteämmät reidet.

Jos rasvaimu ei ole vaihtoehto, niin asia hoituu aivan ilmaiseksi vahvistamalla ja muokkaamalla reisilihaksia. Siihen ainoa tie on liikunta ja ruokavalio. Kokonaisvaltainen liikunta ja terveellinen ruokavalio. Pelkkien reisilihaksien treenaus ei riitä, kuten ei mitkään ihmedieetitkään. Jos et syö kunnolla lihakset eivät kehity, eivätkä muotoudu.

  1. Valitaan perusliikuntalaji, jossa myös jalat tekevät työtä: juoksu, kävely, hiihto, uinti, maastokävely, vesihiihto, aerobics, ym., jota harrastetaan kerran päivässä vähintään tunti, enemmänkin saa harrastaa jos jaksaa.
  2. Lisätään joukkoon voimaharjoittelua, koko keholle ja jaloille, muutama kerta viikossa.
  3. Lisätään joukkoon venyttelyä: jooga, pilates, tai chi jne, muutama kerta viikossa.
  4. Hienosäädetään reisilihaksiin kohdistuvilla lajeilla: stepperi, step-up, reisilihasten voimistelu, trampoliini, naruhyppely jne .

Miten nopeasti tuloksia tulee? Riippuu aloituskunnosta. Jos aloitat aivan tyhjästä aikaa voi mennä 5-7 vuotta.  Jos olet jossain vaiheessa elämääsi harrastanut liikuntaa, sinulla on luultavasti jotain lihaksia vielä jäljellä, joten saat tuloksia nopeammin. Jos taas olet liikkunut koko elämäsi ajan, tuloksia tulee muutamassa kuukaudessa, jos pidät vain huolta ruokavalion terveellisyydestä ja liikunnan säännöllisyydestä.

Mainokset

Avainsanat:

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: