Vähäkuituista leipää

Ihminen tarvitsee kuituja, joidenkin suositusten mukaan 20-35 g päivässä. Onneksi nykyään leipäpaketin kyljestä voi lukea mitä se sisältää. Leipä voi näyttää ”kuidukkaalta” tai jyväiseltä, niin että sitä voisi luulla runsaskuituiseksi. Jos tuoteselostetta lukee, totuus voi olla ihan toinen. Leipäpaketissa voi lukea kokojyvävilja, monivilja, ruiskuitu tai lähes mitä hyvänsä. Nykyään saa jopa vehnäleivän näköistä ruisleipää. Leipä voi näyttää ruisleivältä ja silti sen kuitupitoisuus voi olla pieni. Nykyään kuluttaja saa olla todella tarkkana.
Joku sanoi minulle joskus vuosia sitten että kun leipää puristaa se ei saa mennä littaan. Leipä, joka pysyy kasassa, on siis runsaskuituista ja hyvää. Leipiä ei kuitenkaan saa mennä kaupassa puristelemaan tai saa pian porttikiellon kyseiseen myymälään. Ehkä on paras leipoa vaan itse, tulee kovaa ja runsaskuituista leipää, kun leipoo kuitupitoisista jauhoista tai lisää joukkoon vaikka sokerijuurikaskuitua.

Mainokset

Avainsanat: ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: