Tanssi – tapa liikkua ja ilmaista itseään

On ihmisiä, joita lenkkipolun kiertäminen ei innosta ja punttisali tuntuu kidutuskammiolta. Heille sopivampi laji voisi olla tanssi. Tanssi on hyvin monimuotoista liikuntaa, joka tapahtuu musiikin tahdissa. Tanssia voi toki ilman musiikiakin.
Ikärajaa tanssin aloittamiselle ei ole, vauvat voivat tanssia yhtä hyvin kuin vaaritkin. Tanssimisen voi aloittaa myös aikuisena.
Tanssi kehittää lihaskuntoa, koordinaatiokykyä, ketteryyttä, joustavuutta, ehkäisee osteoporoosia. Henkisellä puolella tanssi kehittä keskittymiskykyä, lisää pitkäjänteisyyttä ja auttaa tulemaan sinuksi oman kehonsa kanssa.
Kun tanssia on harrastanut jo jonkin aikaa eron huomaa – ryhti paranee, liikkeistä tulee helpompia ja elämänilo lisääntyy. Selkäkivutkin saattavat kadota, kun keskivartalon lihaksia oppii käyttämään uudella tavalla.
Tanssi kuluttaa energiaa, joten se on myös hyvä tapa laihtua ja kiinteytyä.
Jos tanssia käyttää kuntoilumuotona sitä pitäisi harrastaa vähintän kaksi kertaa viikossa, muutaman tunnin ajan.

Mainokset

Avainsanat:

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: