Hyvän Tohtorin 12 teesiä

Näillä ohjeilla potilaasi antavat sinulle lempinimen ”Hyvä Tohtori”.

  1. Kuuntele, kuuntele ja kuuntele.
  2. Ota selvää asioista. (Miksi potilas tuli vastaanotolle?, Kyseessä ei liene kohteliaisuuskäynti?)
  3. Älä oleta mitään.
  4. Ole empaattinen ja positiivinen sanoissasi. Hymyile rauhoittavasti, mutta älä koskaan naura, ellei potilas kerro vitsiä.
  5. Tutki potilas aina huolellisesti.
  6. Mieti mitä potilas oikeasti tarvitsee parantuakseen.
  7. Ole rehellinen, sekä potilaalle että itsellesi.
  8. Ole nöyrä.
  9. Kertaa vanhaa ja opiskele kokoa ajan uutta. Seuraa omaa alaasi sekä miten muualla maailmassa toimitaan.
  10. Hoidata itseäsi ja tutustu muihin hoitomuotoihin.
  11. Kyseenalaista välillä asioita, myös niitä itsestäänselvyyksiä.
  12. Muista että voit joskus olla väärässäkin.

Avainsanat: ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: