Lihaskipuja liikunnasta

Tosiasia on että kun aloittaa uuden liikuntalajin lihakset kipeytyvät, venytteli sitten miten hyvin tahansa.  Toisaalta kun liikkuu niin kipuherkkyys vähenee, joten uusien liikuntalajien aloittaminen aina silloin tällöin kannattaa.

Tilapäisapua lihaskipuun  voi  löytää:

  • hieronnasta
  • kuumasta kylvystä
  • kylmähoidosta
  • porealtaasta
  • särkylääkkeistä
  • venyttelystä

Mikään näistä edellämainituista ei kuitenkaan nopeuta paranemista. Jos lihakset tulivat yhtäkkiä hyvin kipeiksi, pidä yksi tai kaksi välipäivää tai treenaa jotain muuta. Aika on ainoa joka parantaa. Anna kehollesi aikaa ja lepoa, silloin keho parantaa itse itsensä.

Jos et ollut koskaan aikaisemmin harrastanut kyseistä tai muutakaan liikuntaa, voi olla hyvä pitää 2-7 päivää taukoa. Kivun syynä voi olla pienenpienet lihassäikeiden repeämät. Älä kuitenkaan anna periksi, heti kun kipu helpottaa jatka. Yritä löytää kultainen keskitie, älä vedä itseäsi ihan sippiin.

Avainsanat: ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: